IKLAN

Wednesday, April 27, 2011

AZIZAH THE LEGEND...episod 4

sambungannyer....

Maka bermulelah pelbagai episod ngeri yg berlaku di ASPURA..konon2nyer,semuanye gara2 si AZIZAH ni..btol atau tidak,kunang pun xpasti...

sehinggalah,tibe giliran kunang menjadi salah seorang daripade pelajar dan penghuni ASPURA thun 1998..

begini ceritenyer....................

Mcm biase,menjadi kebiasaan akan adenyer,minggu orientasi tuk sume pelajar junior yg mule menapak disitu..orientasi yg dilakukan sepenuhnyer oleh senior begitu mencabar diri kamu..dan ade jgk diantara kami yg baru sehari kena dah menangis,apelagi..dieorg pun cabutlah..........huhu..

eehhh,tapi kunang x eh..kunang amat berani dan gigih menghadapi dugaan...

Malam pertama orientasi....
Kami semue diikat mate masing2 dgn kain..dan dibawa ke belakang blok..dan kami duduk jauh2..konon2 dlm hutan..tapi sebenarnyer,mase zaman tu,blkng asrama kunang mmg hutan blum ade mcm sekarang kem pertahanan tu..jadi gerunlah jgk kami...kami dikejutkan pade jam 12 pagi..so,kami pun bertapelah disitu sampai kul 1 pagi...takot sundelll..mase taklimat tu,senior2 ade ckplah,klau ade org bg salam,ASSALAMUALAIKUM dan ckp SAYA SENIOR AWK,BOLEH SAYA AMBIL AWK..???yg tu kite kite boleh jwb n ikot..tapi bile ade org tegur selain daripade tu,jgn berani2 jwb..klau korang,korang xtakot blum pape dah disogok dgn bende seram mcmtu???baru 13 tahun uolz..so,kunang pun menunggu sampai ade org tegur...yaa,,mmg btol senior tu dtg amik kunang...ALHAMDULILAH...SELAMAT AKU...huhuh...lepas tu,tibe giliran bdk2 yg lain plak...bile semua dah ade,senior pun kirelah,bape org sumenye sbb nak pastikan sumenyer ade....TAPI.................................................................
ade sorang yg hilang....kecoh sekejap time tu,coz abg2 senior kena cari bdk tu...
cari punye cari punye cari punye cari punye cari(maksudnye,lamelah dieorg cari).....jumpe gak bdk tu..kat mane????KAT PADANG...KT TEPI TIANG GOL.................
masing2 terkedu n senyap..setahu mereka,mane ade bdk2 yg die letak ke padang,tapi kenape boleh ade yg terlepas ke sane????malas nak berpikir panjang,kami pun bersurai ke bilik masing2...

Sewaktu tibe di bilik,kami junior2 pun rase sgt takot...jadi,kteorg pun cube bertanyekan pade bdk tu,name die AZIM(mmg name sebenar)...

KAMI : MCMANE KO BOLEH ADE KT SANE???

AZIM : NTAHLAH..AKU PUN TERKEJUT...KENAPE AKU KT PADANG..

KAMI : KO ADE JALAN2 KE MASE MATA TUTUP TADI..

AZIM : XDE PLAK,AKU CUME IKOT SENIOR LAH,BILE DIE DATANG AMIK AKU TADI...

KAMI : YEKE???SENIOR TU CKP APE KT KO???

AZIM :ASSALAMUALAIKUM,SAYA SENIOR AWK YANG DULU ,BOLEH SAYA AMBIL AWK..???so,aku pun jwb salam,aku ikotlah...

KAMI : *terpinga2 n pelik....

Pikir punye pikir..yerrrr.....dialog nyer lain....SAYA SENIOR AWK YG DULU.....................jelas x??????

Kunang bersame skuad2 yg lain cube menceritekan kepade abg senior2..dan mereka cume menjawab,lain kali peka dgn arahan.....wahhh,mcm masuk skuad polis tau...huhu...

Itulah perkara pertame,yg mule menggangu hidup kunang...eemm,takot jgk uolz...dan ALHAMDULILAH,kami tidak kacau oleh ape2 sehingga tamat minggu orientasi...TAPI,kami dikacau dgn lebih teruk bile hari berganti hari,bulan berganti bulan...

ADEKAH INI GANGGUAN AZIZAH?????EPISOD SETERUSNYE,ADE JAWAPANNYER....

NANTIKAN SAMBUNGANYYER......

bye..luvely..kunang:>

No comments:

Post a Comment