IKLAN

Wednesday, June 8, 2011

~Cinta Kunang~ bhgian AKHIR

Akhirnya,setelah menunggu sekian lama..sekitar jam 11 malam,Radi menghubungi aku..Aku yang sememangya dari tadi menunggu panggilan dari dia,terus mengangkat telefon dengan nada gembira..

'Radi...'
'Izan..'
'Watpe tu..?dah tido ke?'..radi mula menyoal..
'belum..aku xboleh tido..'aku membalas..
'kenape??sebab aku ke??'..dia bertanye..
'kenape sebab ko plak?'..aku banyakkna soalan..
'yela,esokkan aku nak nikah..mesti ko pkir psal tu kan?'..radi memberi penerangan..
'maybe yes n maybe no'..aku mengelak..
'means yes n no??'..die tanye kembali..
''yes maybe i might lose u from my life, n no because I have given u to the person that need u more than me and this is the essence of our relationship..i admit it dear..'aku cube menerangkan kembali.
'Terima kasih izan atas segala-galanya..aku sgt  bahagia sepanjang dengan kau..asal kau tahu,aku xpernah puas untuk selalu dengan kau..jangan kerana perkahwinan aku,kite akan terputus..dan percayalah,kalau arini dan selamanya aku tidak pernah berkahwin,aku akan terus memilih untuk hidup bersama kau..dan aku juga nak kau tahu,kalau selama ini,kau adalah orang yang selalu memenagi hati aku lebih dari org lain..tapi malam ni,aku terpaksa korbankan perasaan aku sebab aku ada perasaan lain yang sedang menunggu aku'..nada radi sangt mendayu...
'Jangan lupe mimpi kan aku dan selalu sayang aku eh,sbb aku juga akan selalu menyanyi kau'..sambung radi..

Apa lagi yang perlu katakan bila seorang lelaki boleh meluahkan ayat-ayat yang begitu puitis kepada insan hina seperti aku yang sentiasa mengharapkan secebis kasih sayang yang tidak kesampaian..kata- kata itu sungguh bermakna dan mulia dalam hati aku..terus aku panah dan sematkan jauh dalam hati aku..memang inilah yang selalu diharapkan oleh insan-insan seperti aku..kalaulah ada siaran secara langsung sewaktu ini,pastinya aku ingin seluruh dunia tahu,dengar dan dan rasa apa yang aku rase sekarang..aku terdiam seketika dengan apa yang telah Radi ucapkan kepada aku..aku tidak bersuara..cuma..kali ini aku tewas..airmata jernih ku bak mutiara mengalir dan membasahi pipi tanpa aku sedari..ya..kali ni aku menagis kerana kau..kali ni aku tewas kerana kau,aku menagis kerana seorang lelaki..

"SELAMAT PENGANTIN BARU"..itu sahaja yang mampu aku ucapkan dan aku terus mematikan talian dan terus menagis tanpa henti..Tuhan dan beberapa kenalan rapat mungkin dapat merasai sayup,pilu,sebak,sedih,duka dan lara hati aku tatkala itu..Aku pasrah,aku redha,aku tabah dan aku akur..kerana ini ketentuannya...

~TAMAT~

P/S : uolz mesti suruh kunang upload gmbar kunang dan Radi kan..tapi maaflah yer,kunang tidak dapat tunaikan atas alasan tertentu..tapi anggaplah percintaan kami umpama:

 
ROMEO & JULIE....

sampai ketemu lagi dgn cite2 yang lebih menarik...

bye...luvely..kunang:>

No comments:

Post a Comment