IKLAN

Tuesday, June 7, 2011

~Cinta Kunang~ bhgian 2

Sehinggalah aku rasa serba tak kena setiap kali bertembung dengan kau..ada je gelagat yg cuba kau buat aku tersenyum..kite mula bersms dari hari ke hari..fuuhh,tak berhenti kite bersms,bagaikan pasangan yang hangat bercinta..setiap sms kau pastu bermula dengan ( izan~),aku masih ingat..dari tempat keje sehinggalah aku memejamkan mata,kau selalu menemani aku..kau selalu bersama aku..puas bersms,kau telefon aku pula setiap malam..paling awal kite bersembang setengah jam..sedangkan esok kite boleh berjumpa..

Teringat aku,bile ayah kau ke langkawi..kau kirimkan coklat kat ayah kau..rupa2nya,coklat yg besar tu untuk aku ke???aku sangat gembire masa tu Radi..aku betul2 rasa disayangi dan dihargai oleh kau..kau langsung tak pernah mengabaikan aku..satu kilang tau,kau menghadiahkan aku coklat..walaupun yg lain tertanya2,mengapa pada aku??

Radi sudah mula pandai mengucapkan kata2 sayang pada aku..bila tak berjumpa rindu pula yang diluahkan..aku semakin jauh mengelamun..setiap kali bile kau telefon aku
'ape yg ko dah buat kt aku??'die tanye.
'aku buat ape?'aku tak paham..
'ko tau tak,aku g mane2 aku selalu ingat kt ko..good job..'die menjawab..
aku hanya mampu tersenyum seorang disebalik telefon yg aku pegang..

Cinta kami makin mekar..kami semakin jauh dibuai perasaan cinta dan sayang..radi sudah pandai mencurigai kesetiaan aku..die tidak mahu aku curang dengannya..begitu juga aku..aku hanya mahu die seorang..sehinggalah suatu hari,Radi memberi cadangan agar kami menukar handphone lami untuk mengetahui kejujuran masing2..

Aku tidak bersetuju..kerana ianya agak sukar bagi aku..kerana nombor telepon aku terlalu lama aku gunakan,kelak akan menyukarkan kawan2 lama aku berhubung dengan aku..jadi,kami sekadar menukar handphone tidak dengan nombornya sekali..

Lama kami tukar telefon,satu kilang tau..kami saling tukar handphone..pelbagai gosip dan mulut2 jahat mula bersuara..
'tukar tepon jer,kereta tak tukar??'
'izan..radi dah sampai..'
mula2 aku diamkan juga,tapi lama kelamaan mereka semakin lantang bersuara mengenai kami..pernah aku menagis kerana tak sanggup nak dengar semua ini..

Radi lah yg menjadi tulang belukang dan terus memberi semangat agar aku tidak termakan dengan mulut2 bisa itu..setiap kali aku menagis,setiap kali itu jugaklah die datang memeluk dan mencium aku..aku kembali bernyawa..Tapi sebagai manusia,aku sememengya lemah..sehinggalah aku mengambil langkah pergi dan meninggalkan die..

tunngguuuu  ehhh sambungannyer....

bye..:>

No comments:

Post a Comment