IKLAN

Tuesday, June 7, 2011

~Cinta Kunang~ bhgian 3

Tiada apa yang lagi terbaik selain daripada meninggalkan kau,sebab aku dah tak betah dengan semua ni..satu hari,aku mengambil cuti dan pergi ke segamat bersama kawan perempuan aku,Jijah(bukan nama sebenar) untuk berehat2..malam sebelum cuti,aku langsung tak membalas sms radi,tak mengangkat panggilan dia..aku lemah..die terus menghubungi aku tanpa henti..aku mematikan telepon kerana tidak mahu diganggu..aku ingin mencari ketenagan..

Radi terus menelepon kawan aku,Jijah..dan bercakap dengan Jijah..
'Izan kt mane?dia ade dengan ko ke?'..tnya radi...
'takde..aku kt kampung'..Jijah,cube menyembunyikan & menyelamatkan aku..
'jgnlah tipu..aku tau die dgn ko..ckp ngn die,suruh angkat call aku'..nada radi agak tinggi..
Jijah terus meletak telefon..

Aku terdiam seketika..begitu dalam sayang radi pada aku???tak lame selepas itu,telefon aku berbunyi,tapi bukan dari Radi,tapi dri kwan Radi..
'ko kt mane?'..tnye remy(bukan name sebenar)
'aku cutilah..kenape?'..aku cube mengelak..
'Radi dah angin ko tau x..semua org die marah..sbb ko xangkat telefon die dari semalam..angkatlah zan kalau die tepon'..remy cube menerangkan...
'yela'..aku akur..

Betul..sesaat lepas itu,radi call..
'g mane??nape sms tak reply,call xangkat??dah tak sayang aku eh??aku risau kt ko tau x??ke ko memang dah taknak kawan ngn aku,lepas ko dengar semua org ckap psal kite???lantaklah dieorg zan..jgn amik kisah..pedulikan..tolonglah jgn buat aku mcmni..i need u..'
panjang keteranganyya
'i'm sorry..my mistake..i just want to find my life for a second witout u..but,how can i make it,if u keep like this dear'...aku pula yg bersuara..
'but,i need u in my life..plz understand it...'radi berani mengakui..
'for dis time,now n forever i never let u be alone..u n i are together..'radi menyambung..
'ok dear...'aku mematikan perbualan..

Petang itu,aku dan jijah terus berangkat balik je johor bahru..Dan esok,aku berjumpe dgn radi..kami berpeluk seolah2 sudah lama tidak berjumpa..aku pun sebenarnya sangat rindu kan dia..

Radi mula merancang sesuatu,agar aku semakin sayang kan die..

Ape yg dirancang oleh radi..tungguu eehhh...

bye:>

No comments:

Post a Comment