IKLAN

Thursday, June 9, 2011

SEORANG PONDAN

Uolzz..kunang in da house...Matieee kan tajuk kali ni..konfiden tau iolz letak tajuk ni..bukannyer ape sekadar nak berkongsi cerite supayee uolzz lebih pham dgn ape yg cube kunang nak ceritekan..

PONDAN,MAKNYAH,BAPOK,HADEQ2,KAKAK2,DARAI,BANCI & yg sewaktu dengannya,adelah jenis yg same..yang membawa maksud lelaki lembut yg suke berpakaian wanita..Mereka(waahh mereka ni) silap..KAMI suke berpakaian wanita,melakukan kerja2 wanita,berdandan,solek dan mempunyai naluri wanita yg sangat tebal..begitu juga dengan hati dan perasaan..kami sangat menyukai lelaki..

Naluri ini memang tidak dielakkan kerana ianya bukanlah satu buatan atau satu perilaku yang direka - reka..tapi ianya memang dtg dgn sendirinyer sejak dari kecil lagi.

Tidak dpt dinafikan,kunang sendiri mempunyai 2 org kakak diatas kunang..dan sedari dari kecil lagi kunang telah dipakaikan dgn pakain wanita oleh kakak2 kunang,,tapi bukanlah salah mereka yer..

Pondan ni,kebanyakannnye akan melakukan kerja2 perempuan..mereka sgt suka dgn kerja2 mcmni seperti memasak dan mengemas..mereka juga sgt kreatif dalam pelbagai hiasan..so,xmustahillah yer kebanyakan butik andaman,pakaian dimonopoli oleh golongan2 sebegini..yang penting,mereka mesti suke warna pink,,heheh(tapi tak semue)

Kebanyakan komuniti yang kurang bergaul dan bercampur dgn golongan kami,menganggap kami begitu hina dimata mereka..Uolz sedih x??manusia sesama manusia boleh meletak perbezaan sesama sendiri..sedangkan kite same shj di mata Tuhan..yg berbezanya ialah kerja dan amalam kamu kepadaNya..

Masyarakat khusunya akan selalu bertanya,'kenapelah dieorg ni boleh jd mcmni?'..Uolz ingat kami sengaja nak jadi mcmni ha????Tipulah,kalau xde pondan yg cube berusaha utk menjadi seperti manusia biase dgn berusaha untuk menjadi lelaki normal..kunang sendiri selalu mencuba dan berdoa kepada Yang Esa..bile kite sendiri tidak sanggup dihina,diherdik,dicaci,dimaki dan dihina oleh orang lain..

Yang peliknyer,kenape mesti kami(pondan) sahaja yang kene??tapi golongan2 pengkid(tomboy) xpernah dicemuh atau dihina sebegitu rupe??sedangkan mereka juga dalam satu laluan yang same seperti kami??adil ke mcmtu??mereka lagi siap berpegang tangan klau keluar dgn puki dieorg...kenapa jbtn agam xtangkap mereka??sedangkan mereka juge adelah perempuan yng berpakaian lelaki??itu xsalah??

Tambahan pula klau masyarakat yg melihat golongan2 seperti kami mencari rezeki dgn cara melacur..hello.....korang ingat pondan jer melacur???abistu yang ada GRO tu bukan puki sekeping??lagi melambak pompuan betol melacurkan diri..GIGOLO tu pondan ke??GIGOLO tu lelaki sejati,diulangi yer LELAKI SEJATI yang mencari duit dgn melacurkan diri dengan wanita2 kelas atasan tau..siap kene bela lagi tau..at least pondan TAK DIBELA kerana mereka sangat berdikari dan rajin mencari rezeki..kadang2 pondan pula yang ade BELA jantan tau..kenape lelaki yang betul2 lelaki yang tidak dianggap serong oleh masyarakt sanggup menjadi GIGOLO,PENGHISAP DADAH,PENYAMUN,PEROMPAK,PEROGOL???kurang pendidikan ker??bukan ke di sekolah mereka ini tidak menerima kutukan atau cacian dari sape2 kerana mereka keras..bukan seperti kami yang selalu menerima kutukan disekolah sehingga rase terganngu dgn pelajaran..

Jantan yang tak pernah kene kutuk pun xboleh berjaya..TAPI..pondan2 yg menerime kutukan inilah yg sebenarnyer jauh lebih berjaya dalam bidang pendidikan..BUKTINYA...

Hasil mesyuarat timbalan-timbalan naib canselor IPTA pada 1996 dan
1997 mendapati Universiti Teknologi Mara (UiTM), Universiti Kebangsaan
Malaysia (UKM) dan Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM)
mempunyai jumlah pelajar ``lelaki lembut'' paling ramai.



Melihat kesungguhan pelbagai pihak berusaha memahami golongan lelaki
lembut maka besarlah harapan kita agar IPTA turut mengambil langkah
serupa.

Perkara utama yang wajar diberi tindakan segera oleh IPTA ialah
memberi layanan yang baik terhadap golongan itu.



Lelaki keras??berape kerat sgtlah yg dpt masuk IPTA..kalau yg dapt masuk pun mungkin kerana bantuan org dalam..Walaupun menerime tekana dimana shj tempat dan keadaan..namun kami masih mampu berdiri sehingga ke menara gading..JIka tidak pun,mereka akan bijak membuka langkan memulakan bisnes andama kecil kecilan sehingga berjaya..kerana kami sangat rajin dan berdisiplin ketika bekerja..


Dari segi proffesion,ramai juga golongan seperti kami yang berkerjaya hebat lebih dari mereka yg normal..BUKTINYA:



TIGA PONDAN BERJAYA JADI PRAMUGARI P.C. AIR THAILAND

Encik Thanyarat Jirappatpakorn, Ratu Tiffany Universe 2007 antara pondan yang terpilih

TIGA pondan yang kecantikannya lebih anggun dari wanita, adalah di antara kumpulan pertama atendan penerbangan yang diambil oleh syarikat penerbangan terbaru di Thailand, P.C. Air.

Salah seorang daripada tiga pondan terpilih itu ialah Thanyarat Jirappatpakron, Miss Tiffany Universe 2007, pertandingan ratu cantik terkenal bagi golongan pondan di Thailand.

Ramai juga yang tahu,yang kunang sendiri ada ramai kwn2 pondan yg berjaya menjadi seorang PEGUAM,DOKTOR,GURU mahupun PENSYARAH..

Bukanlah hendak dibanggakan menjadi begini,tapi,apalah salahnya kalau uolz satu komuniti yang besar paling tidak menerime sedikit golongan seperti kami untuk bersuara,kerana kami juga manusia.Kami juga hidup seperti anda semua..Kite sama,cume kamu dgn care kamu dan kami dgn care kami..Bukanlah kami hidup meminta2 apetah lagi menganggu kamu semua..Berilah kammi sedikit ruang utk kami bernafas dan meneruskan kehidupan..Jgnlah terus memandang hina kepada kami dgn pelbagai cacian,hinaan yg tidak wajar..

Tapi kebelakangan ini juge,banyak filen dan drama yang berunsur seperti kami telah byk didedahkan kepada umum untuk mereka sedikit sebanyak memahami golongan seperti kami..Jadi,dah ramailah jugk pelakon2 yg cube melakonkan watak pondan ni..jom check it out-

AHMAD TARMIMI SAREGAR sbg MADAM ZAZA


ASHRAF MUSLIM 

NORMAN HAKIM

Ini antara pelakon2 yang cube melakonkan watak pondan...kredit utk mereka...

Bayangkanlah klau suatu hari nnti,anak,suami atau keluarga anda sendiri yg ade seperti kami...sanggupkan anda membuang dan menghina mereka??Ingat lah Tuhan maha adil dgn umatnnyer,kalau sebaik mane sekali pun kamu,tetapi tidak tahu hormat maruah org lain samelah kamu seperti org yg tidak punya akal dan fikiran..

Fikirlah kalau anda masih boleh berfikir..bukan kami mengharap apa2 dari anda..kami cume inginkan persahabatan dan kedamaian..kerana kami juge manusia..

Maafkan saya,kalau ade tulisan saye ade menyinggung mane2 pihak,,ini adelah sekadar luahan dan satu perkongsian...







bye...

No comments:

Post a Comment