IKLAN

Wednesday, June 8, 2011

~Cinta Kunang~ bhgian 5

Pernah juga seketika,aku bermimpi dan berfikir,bagaimana agaknya kehidupan seharian aku sekarang tanpa Radi..emmm,malaslah nak pikir sekarang,lgipun for now,everthing's become flawless n hopefully ianya akan berterusan..

Kunang dan dia,terus bahagia..aku turut berkongsi cerite ini dgn beberapa kawan terdekat..Jijah,Esah(semua bkn name sebenar) yang turut merasai kehangatan kasih sayang kami..Hakikatnya,mereka juga tidak dapat dinafikan akan hubungan kami kerana banyak yg kami lalui dan tempuhi bersama..

Tapi,akhirnya..keadaan mula berubah..Radi yg aku kenal tidak seperti dulu..dia mula menjauhkan diri dari aku,sudah mula kurang bersms dan menghubungi aku..atas alasan banyak kerja dan penat..tapi mengapa dulu boleh??setelah berbulan-bulan mengenali aku dan kau curahkan kasih sayang baru sekarang kau kenal erti penat??

Mane janji-janji kau yang kau berikan pada aku dulu??gelak tawa kau??gurau senda kau??kau berubah sekelip mata..kau seolah-olah tidak kisah lagi kalau tidak melihat aku..tidak seperti awal - awal dahulu..adakah aku semakin hilang dari kaca penglihatan kau??atau memang kau ingin menjauhkan diri pada aku??

Tapi sayangnya,Radi tidak berterus terang dengan aku..dia cube diam seribu bahasa,tidak berkata malah menjauhkan diri jauh dari hati dan pandangan aku..apa salah aku??aku mengambil keputusan untuk menulis sepotong lirik lagu di dalam buku Radi..untuk tatapan dia..untuk dia baca dengan isi dan maksud yang jelas..

TERIMA KASIH
ZAMANI

Tak terdaya lagi
Ku harungi hidup ini
Dengan seribu ngeri
Menyakitkan di hati

Tak termampu lagi
Ku ratapi nasib diri
Apa yang terjadi
Ku pendam hampir mati
Sendiri

Mengapa ini harus ku tempuhi
Sampai bila kan berhenti
Entah siapa ingin jadi saksi
Hanyalah Tuhan yang mengerti

Maafkan aku
Berpaut di kasihmu
Menumpang bahagia seketika
Izinkan aku sedetik di hatimu
Kerna ku jua manusia
Terima kasih

Memang mendalam maksud lagu ini..liriknya juga begitu menyentuh hati kunang..dengan harapan selepas Radi membaca bait-bait lagu ini,di akan menghubungi kunang..

'Izan..aku nak cakap sikit ni..'radi menghubungi aku sekitar jam 10 malam..

ape yg die nak cakap..kenelah tunggu sambunganyyer..

bye..:>

No comments:

Post a Comment