IKLAN

Tuesday, November 1, 2011

AKU DAN DIA # episod 2

SEDUTAN EPISOD 1..
'selamat malam Razif,aku disini untuk menanti mu hingga ke pernafasan ku yang terakhir'...

sambungan.....

Kedinginan pagi ini membuatkan aku terbangun dari lena.Jam sudah menunjukkan pukul 9 pagi.Aku masih lagi dalam cuti.Aku tidak bersemangat untuk bekerja.Kemana hilangnya semangat yang aku kumpulkan selama ini tiba-tiba hilang hanya kerana nama seorang lelaki.

Lemah tubuhku bangkit dari katil,namun aku gagahkan juga demi menjalani kehidupan seharian ku.Aku mula terasa yang aku dijangkiti selsema akibat tangisan yang tidak berhenti sehari dua ini.Menyesal aku menangis hanya kerana jantan.Persetan dengan semua ni!

Aku mengapai 2 tuala aku dan terus ke kamar mandi untuk membersihkan diri ku yang telah seharian bergelumang dengan duka dan lara.Kalau boleh hari ini,aku ingin bangkit dan berdiri sebagai 'wanita' yang gagah.Tapi,mampukan aku tanpa kau?

Aku mula mencari jawapan.Setelah siap aku mandi,aku calitkan sedikit kraylon dan bedak bagi mengalas pipi montelku,secalit eye liner dan sekilas lip gloss dan aku terus melangkah keluar rumah demi mencari ketenagan.

Ya,ketenangan yang aku dambakan selama ini,ketenagan yang harus aku cari sekarang ini.Aku perlukan ketenagan,aku perlu bersendirian.Aku teruskan langkah tanpa henti dengan memandu perlahan Viva kesayangku.

Telefon ku berdering,aku lantas mengapai dan melihat nama tertera.

'Razif??'

Kenapa dia perlu mencari aku lagi??Kita sudah berakhhir.Kau kini sudah berumah tangga.Aku sudah tidak butuhkan kau lagi.Perlu ke aku menjawab panggilan ini?atau dia cuba menyampaikan sesuatu?

Aku keliru.Aku abaikan panggilan ini.Mungkin hanya menambah kan sakit hati aku.Boleh berambus dengan semua lelaki,apa yang aku mahu hanya AKU,DIRIKU & AKU.

Seketika dibahagian Razif...

'Kunang,pls pick up the phone.I need to talk with u.I miss u'.Razif berkata dalam diri.Walaupun Razif sudah berumah tangga,namun dia masih mendambakan kasih sayang dari seorang 'wanita tiruan' seperti kunang.

'aku perlu cakap sesuatu dengan kau'

Aku masih lagi mengabaikan panggilan Razif.Mungkin tiada apa yang lebih penting selain daripada bertanyakan khabar aku.Telefon ku didatangi pula dengan pesanan ringkas,juga dari Razif.

'Susah sangat ke nak angkat tepon?kita dah tak boleh berkawan lagi hanya kerana aku dah berkahwin??itu jer alasan yang boleh ko bagi kat aku?tolonglah angkat atas dasar persahabatan'..

Kali ini,aku akur dengan pesanan itu,aku tunduk dan akur dengan arahan Razif.Aku mulakan perbualan kali ini.

'Yup,anything else?sounds important.i'm buzy n i have alot of things to do.so please dont waste my time'..aku cube berkeras..

'I just want to meet u for this moment..i want to share something'

Razif ingin berjumpa dengan aku lagi?Kenapa bunyinya macam begitu resah.Aku takut hendak berjumpa dia sekarang.Aku takut tatkala dia cuba memeluk aku atau memegang aku,kami akan melakukan lebih dari itu.Aku sudah tidak mahu semua itu.dia sudah berkahwin.

Aku masak benar dengan Razif,seorang yang bernafsu buas.Kerap kali kami bersama dan bergelumang tatkala kami saling kehausan dan dahagakan kasih sayang.Kami dibisik dengan hasutan syaitan,kami tewas.

Razif,seorang yang sangat handal.Bisikan cinta yang ditiup ke telinga ku,aku lemas dalam dakapan dia.Jauh aku mengelamun bila terkenang saat mesra kami berdua.

Jauh disudut hatiku,aku memang ingin berjumpa dengan dia.Mata,bibir,tangan dan setiap anggota ku ini sudah teramat sangat merindui dia.Kalaulah dia ada dihadapan ku sekarang ni,ingin aku peluk erat tubuh sasanya.Masih terasa lagi kehangatan dan keharuman badannya disaat dia memeluk aku bila aku ketakutan.Masih terasa lagi,bila die melindungi aku bila aku dikacau orang sekeliling,aku masih lagi terasa bila dia memeluk aku bila aku kesejukan..Tapi lagi jauh di sudut sanubariku,aku cuba membenci dia kerana aku tidak sangup melukakan hati isterinya,sedangkan mereka baru sebulan berkahwin.

'boleh ke kite jumpe kunang?'razif menghantar sms kepadaku...

apa jwpan yg kunang nk bagi uolz???tunggu sambungannyer....



No comments:

Post a Comment